اولین پارک انرژی دریایی انگلیس و حصول 27 گیگاوات انرژی امواج تا 2050
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 184
بازدید کل : 133950
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1



 روزنه ای از نور...

 

 


 

وزیر تغییرات آب و هوایی انگلیس، آقای گریگ بیکر چند روز پیش اعلام کرد که ایالت جنوب غربی انگلستان به زودی میزبان اولین پارک انرژی این کشور خواهد بود و هنگامی که این پارک کامل شود، گستره عظیمی از بریستول تا جزایر سیلی را در بر خواهد گرفت. این مزرعه انرژی قابلیت آن را دارد که تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۲۷ گیگاوات برق از انرژی امواج و جریانات دریایی تولید کند، یعنی مقداری بیش از تولیدات ۸ نیروگاه با سوخت ذغال سنگ. 

این پروژه قرار است با منابع عمومی و سرمایه گذاری خصوصی راه اندازی شود و بخش بسیار بزرگی از تجهیزات تحقیق و توسعه جهانی درباره انرژی امواج در خط ساحلی این ایالت قرار خواهند گرفت. آقای وزیر در کنفرانس خبری در خصوص این پروژه گفت: «انرژی دریایی یک پتانسیل عظیم در انگلستان است که نه تنها باعث تولید الکتریسیته پاک تر و سبزتر با هزینه های کمتر خواهد شد، بلکه هزاران شغل در این صنعت ۱۵ میلیارد یورویی تا سال ۲۰۵۰ ایجاد شده و به کمک اقتصاد انگلیس خواهند آمد. این پارک قرار است که از تکنولوژی ابداعی ویژه ای برای مهار انرژی امواج و جریانات اقیانوسی بهره برده و آن را در خدمت تولید الکتریسیته انگلستان در آورد،»


UK-SW-Marine-Park-2.jpeg

انگلیس همچنین قصد دارد این منطقه را به بزرگترین مرکز تحقیقات تکنولوژی دریایی تبدیل کند. تا با استفاده از نتایج فعالیت های دانشگاهی و تحقیقاتی در این زمینه و ابداعات جدید در تکنولوژی مهار امواج دریا، حداکثر کارایی و تولید را در مزرعه انرژی دریایی خود داشته باشد. البته در سوی دیگر ماجرا گروه های حامی محیط زیست هستند که عقیده دارند این پارک انرژی می تواند خطر بالقوه مهیبی برای زندگی دریایی منطقه باشد. زیرا توربین های دریایی و بخش های متحرک آنها می توانند آسیب های خطرناکی را به موجودات زنده دریا وارد کنند. دولت انگلیس هم تا کنون در خصوص طرح خود برای کاهش این خطرات و آسیب ها صحبتی نکرده است. 

به هرحال هیچگاه دخالت انسان در طبیعت بدون تخریب و آسیب به بخشی از آن نبوده است، حتی اگر قصدش تولید پاک ترین و کم آسیب ترین انرژی ها باشد. به نظر شما انرژی امواج دریا تا چه میزان می تواند کارایی داشته باشد و پاک ترین نوع انرژی برای بشر امروز و فردا کدام است؟


نظرات شما عزیزان:

saeed
ساعت18:12---10 بهمن 1390
ســـــــــــلام ودرود بر شما نویسنده ی وبلاگ
وبلاگ خوبی داری خیلی قشنگه بهت تبریک میگم مطالبت را خوندم خیلی خوب بودن لذت بردم
به وبلاگ من هم بیا و ببین ونظر بده
حتمابیایی ها تا بازم به وبلاگت بیام وگرنه دیگه نمیام
در ضمن در نظر سنجی هم شرکت کن وعضو هم بشو ومن رو هم لینکم کن


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:نیروگاه آبی , تولید برق , انگلیس, :: 14:17 ::  نويسنده : ali